Teknoloji

Elon Musk’ın Twitter’ı almasıyla başlayan kaos, diğer platformları nasıl etkiledi? İşte çarpıcı rakamlar…

Twitter’ın Elon Musk taraıfndan satın alınmasının akabinde başlayan kaos, birtakım kullanıcıların yeni bir platform arayışına girmesine sebep oldu. Son günlerde, bilhassa merkezi olmayan açık kaynaklı Twitter alternatifi Mastodon da dahil olmak üzere, alternatif toplumsal uygulamalar ve mikroblog platformları kullanıcı sayılarında güçlü artışlar yaşadı. Hizmetin kurucusu ve CEO’su kısa süre önce Mastodon’un 27 Ekim Twitter mutabakatının tamamlanmasından bu yana yarım milyondan fazla kullanıcının ağa katıldığını, aylık 1 milyon faal kullanıcıya ulaştığını duyurdu. Şu anda platform 1.5 milyona ulaşmış durumda.

Mastodon, Twitter’ın satın alınmasını takip eden 12 gün içinde (27 Ekim – 7 Kasım) ABD uygulama mağazalarından yaklaşık 322.000 yeni indirme gördü. Bu sayı, önceki 12 günlük dönemde gördüğü 3.000 indirmenin 100 katından fazla. Uygulama, küresel olarak, 27 Ekim – 7 Kasım arasındaki aynı zaman diliminde, önceki 12 gündeki 15.000’den %657 artarak 1 milyon yüklemeye ulaştı.

Diğer üçüncü taraf Mastodon sunucuları da iki periyot ortasında Metatext ve Tootle’ın her ikisinin de 1.000’den az yüklemeden 19.000 ve 7.000’e çıkmasıyla bir artış gördü.

Ancak Mastodon, Twitter’daki değişimden kar sağlayan tek platform da değil. Uygulama bilgi şirketi Sensor Tower, yeni bir raporunda Musk’ın devralmasından sonra diğer platformlarda yaşanan büyümeyi analiz etti.

Geçtiğimiz günlerde ülkemizden erişimi yasaklanan Tumblr’ın da ABD uygulama yüklemeleri iki periyot ortasında 47.000’den 92.000’e, %96 artış yaşadı. Ayrıyeten, global yükleme sayısı %77 artarak 170.000’den 301.000’e yükseldi.

CounterSocial ve başkalarında büyük artışlar

Buna ek olarak, bir öteki alternatif toplumsal uygulama CounterSocial, satın almanın akabinde 12 gün içinde ABD uygulama mağazalarında %2.300 artışla 24.000 yüklemeye ulaştı ve dünya genelinde 33.000 yükleme ile %3.200 büyüdü.

Başka bir uygulama bilgi firması veri.ai, bilgileri biraz farklı bir halde kesimlere ayırdı. Satın almayı takip eden yedi günlük müddet boyunca (27 Ekim – 2 Kasım) çeşitli toplumsal uygulamaların dünya çapındaki indirme artışını inceledi ve akabinde bunu evvelki yedi günlük periyotla karşılaştırdı.

TechCrunch ile paylaşılan datalara nazaran, Mastodon ve CounterSocial‘ın iki dönem arasındaki küresel yüklemelerinde büyüme açısından elde ettiği büyük kazanımları doğrulanıyor. Analize göre Mastodon yüklemeleri %2.200 arttı ve CounterSocial yüklemeleri %1.200 arttı. Ancak Data.ai, uygulama mağazalarının tablolarını daha derin bir şekilde inceledi ve bir dizi başka sosyal uygulamanın doğrudan Twitter alternatiflerinin ötesinde yükselişler gördüğünü keşfetti.

Bunların arasında David’s Disposable (iki dönem boyunca %83 artış), nFollowers (%50 artış), CocoFun (%46 artış), Substack Reader (%24 artış), Tribel (%11 artış), Tumblr (%7 artış) ve Pinterest (%2 artış) bulunuyor. Bilhassa Substack, Twitter’ın satın alımından sonra sosyal bir topluluk olarak pazarlama çalışmalarını arttırıyor ve hatta yazarların ve izleyicilerinin zincirleme sohbetlere katılmasına olanak tanıyan yeni bir tartışma özelliği başlatıyor.

Pek ya Twitter?

Ancak bütün bu sayılar, yaşanan dramanın Twitter için tamamen kötü olduğu anlamına gelmiyor. Satın alma işleminden bu yana, Twitter’ı birinci kere yükleyen çok sayıda kişi de bulunuyor.

Data.ai, satın alma sürecinden sonra Twitter’ın uygulama yüklemelerinin %17 arttığını gösterirken, Sensor Tower’ın bilgilerinde biraz daha uzun vakit dilimine bakılıyor ve %21’lik bir artış yaşandığı görülüyor. Sensor Tower, Twitter’ın satın alma sürecinden sonraki 12 gün içinde 7,6 milyon global yükleme ve 502.000 ABD doları tüketici harcaması gördüğünü söylerken, veri.ai 12 günlük periyotta 6,3 milyon yükleme ve 303.000 ABD dolarından bir artış gördüğünü söylüyor.

Ancak, Twitter Blue’nun yayımının yalnızca birkaç günün ardından duraklatılmasından dolayı, bu tüketici harcama miktarlarına şimdilik şüphe ile yaklaşmakta fayda var. Bu sayıların, uzun vadeli kalıcılık gücüne sahip abonelik talebinde önemli bir artışa işaret ettiğini kabul etmek için henüz bir sebep bulunmuyor. Bu veriler ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak. Yine de, bu veriler, Musk’ın hayran kitlesine bir şeyler pazarlama maharetini ve kullanıcıların şu anda Twitter’ın ürünlerinde neler olup bittiğine dair genel bir merak olduğunu gösteriyor.

Twitter bu hafta hafif kazanımlar elde etmiş olsa da, herkes değişikliklerden memnun değil. Bazı öfkeli Twitter kullanıcıları, Twitter uygulamasının App Store’daki incelemelerinde bu satın alma konusundaki tasalarını lisana getirmeye devam ediyor. 5 Kasım 2022’de, 119 tek yıldızlı iOS incelemesi eklenmesi ile birlikte, Twitter olumsuz puanlarda ani bir artış yaşadı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu